Square City | 18.09.2024 | Anvers
Inside Sales Retail
Description de l’offre
Om de verdere groei van dit productiebedrijf te kunnen realiseren, is onze partner op zoek naar een digital mindset Sales Assistant Retail & Export. Vanuit deze functie ben je het aanspreekpunt voor alle klanten en behoud je een commercieel oog op de business.
De verantwoordelijkheden voor deze functie zijn:
Sales & client support
- Je bent verantwoordelijk voor het commercieel en efficiënt opvolgen van je klantendossiers van de Retail en Export klanten.
- Je fungeert als interne contactpersoon voor de klant om prioriteiten en timings af te stemmen op basis van commerciële afspraken en productieplanning.
- Je volgt tenders Retail en Export op om de afdeling te ondersteunen bij het behalen van commerciële doelstellingen. Je berekent prijzen voor exportklanten op basis van commerciële afspraken.
- Je verleent administratieve ondersteuning aan de dienst boekhouding en logistiek m.b.t. het facturatieproces.
- Je staat mee in voor de controle en administratieve opvolging van exportdocumenten (o.a. certificaten, incoterms, CRM, letter of credit, douanedocumenten? ...).
- Je volgt de kredietwaardigheid van de klant op conform de interne richtlijnen.
- Je analyseert de verkoop, stuurt indien nodig de forecast bij en voert na overleg aanpassingen door in het bedrijfseigen ERP-systeem.
- Binnen het ERP-systeem fungeer je als key user en ben je verantwoordelijk voor het beheren, trainen, ondersteunen en optimaliseren van het gebruik van het ERP-systeem binnen je afdeling.
- Je bent in staat om commerciële projecten op te zetten en te coördineren.
- Je draagt bij aan de omzetdoelstellingen van de organisatie om deze op lange termijn te verbeteren en veilig te stellen.
- Je bereidt de interne sales rapporteringen voor en biedt administratieve ondersteuning aan de commerciële dienst in Frankrijk en de UK.
- Je rapporteert aan de Sales Manager Retail.
- Je behaalde een bachelordiploma in een economische of gelijkwaardige richting.
- Je hebt minimum 3 à 5 jaar ervaring op een commerciële binnendienst Retail, bij voorkeur met kennis van Export.
- Je kan vlot werken met het MS Office pakket (Word, Excel, Outlook) en hebt ervaring in ERP systemen (ervaring in MS Dynamics is een plus).
- Je beheerst het Nederlands, Frans en Engels grondig in woord en geschrift.
- Je beschikt over een sterk analytisch vermogen en werkt zeer gestructureerd en nauwkeurig.
- Je bent administratief sterk onderlegd en hebt ervaring met productie- en verkoopprocessen. Je hebt ervaring met facturatie.
- Je communiceert duidelijk, gestructureerd en constructief met de nodige overtuigingskracht en op een klantvriendelijke manier naar je interne en externe klanten toe.
- Je bent digital minded om de systemen te optimaliseren.
- Je bent in staat creatief te denken en proactief voorstellen te formuleren ter verbetering van de organisatie en de klanttevredenheid.
- Je hebt affiniteit met de voedingsindustrie.
- Je komt terecht in een boeiende en stabiele onderneming met korte beslissingslijnen en een hoogtechnologisch productieproces waarin continu geïnvesteerd wordt.
- Je krijgt de verantwoordelijkheid en ruimte om mee te denken aan de groei.
- Wij bieden je een vast contract met een aantrekkelijk salarispakket aangevuld met extralegale voordelen:
- glijdende werktijden
- maaltijdcheques
- groepsverzekering
- hospitalisatieverzekering
- laptop
- gsm
- ?
- Een voltijdse betrekking met 6 ADV dagen, extra firmadagen en na 1 jaar kan je alvast genieten van je 1ste anciënniteitsdag.
- Daarnaast ben je ook nog in de mogelijkheid tot fietsleasing.